منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

ویروس کرونا چه درس و مزایایی به ما هدیه داد ؟

ویروس کرونا چه درس و مزایایی به ما هدیه داد ؟

 

 

ویروس کرونا چه درس و مزایایی به ما هدیه داد ؟

 

بیش از 70 سال اصول تفکر سیستمی در کشورهای توسعه یافته باعث تحولات شگرف شد ولی در کشورهای مثل ما شوخی گرفته شد(به اسم iso  و TQM )  ولی ویروس کرونا شوخی ندارد و اگر همه با هم اراده کنیم میتوانیم با کمک این اهرم فشار (ویروس کرونا)، نظام مند بودن را در کشورمان نهادینه کنیم و از این پس افسوس کشورهای توسعه یافته را نخوریم ،حال چطور این ویروس تا کنون توانسته بخشی از این اصول را به ما دیکته کرد؟؟؟

سیستم مند بودن شامل قواعدی است و روی سه وجه تمرکز دارد:

  1. مدیر یک رویداد
  2. همه افراد درگیر آن رویداد
  3. هدف واحدی که دو گزینه فوق روی آن تمرکز اصلی دارند

 

 

با مثال شرح می دهیم :

  • مدیر هماهنگ کننده رویداد مبارزه با کرونا می تواند وزارت بهداشت باشد یا نماینده بخش خصوصی که اگر مشخص شد تمام توانش را بایستی در مسیر هدف قرار دهد و  وارد حاشیه نشود.
  • همه افراد درگیر میشوند ،تمام مردم ایران از پیر و جوان که باید برای رسیدن به هدف با هم متحد و یکصدا شوند

حال هدف چیست؟

ریشه کنی ویروس کرونا و جلوگیری از همه گیری آن

یکی از دلایل موفقیت کشورهای توسعه یافته در اجرای تفکر سیستمی این بود که مدیر و افراد درگیر متعهد میشوند که برای رسیدن به هدفی که تعیین کرده اند به هیچ وجه مصالح جمعی را برای رسیدن به مصالح فردی فدا نکنند و اگر این تفکر در ایران در حال حاضر بواسطه این ویروس رقم نخورد شاید دیگر فرصتی برای ما ایرانی ها نماند که به رشد و بهبود مستمری که لایق آن هستیم برسیم .

بدلیل ترس همه گیر شدن ویروس و مرگ خیلی از افراد به تفکر جمعی روی آوردند

نتیجه :

متعهد شویم که برای هدف واحد همه با هم بسیج شویم و بخاطر منافع مالی، شهرت، محبوبیت و ... مصالح دیگران را فدا نکنیم (احتکار، گرانفروشی، دروغگویی، خالی کردن فروشگاه ها مواد غذایی و بهداشتی مازاد بر نیاز، عدم رعایت نظافت عمومی، عدم توجه به حقوق همشهریان، فراموش کردن انسانیت و .....)

به امید اینکه در این شرایط ماسک،مواد ضد عفونی کننده ،امکان تست ویروس برای همه افراد مشکوک از طرف مدیران مهیا شود و از طرف مردم هم رعایت حقوق دیگران،رعایت بهداشت فردی و جمعی و کمک به دیگران برای کاهش نشر بیماری صورت گیرد و در نهایت از درسی که میگیریم در امور دیگر زندگی اجتماعی و اقتصادی نیز استفاده کنیم تا ما هم با تفکر سیستمی به رشد اقتصادی پایدار برای همه برسیم.

09115704185

آدرس اینستاگرام ما :https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

با تشکر

محمد رضا پاشا زانوسی

بازاریابی پاشا

جهت دانلود این مقاله لطفاً بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

0 نظرات

ارسال نظر