منتظر بمانید ...

مقالات بازاریابی

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی

 بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی روشی ارزان ، با ریسک پایین و مطمئن است که می تواند ابزاری برای جذب مشتری بیشتر و یا فروش بیشتر به مشتریان فعلی باشد. جالب است که بدانید میانگین نرخ باز شدن ایمیل چیزی در حدود 20 تا 30 درصد و نرخ باز شدن پیامک تقریبا 98 درصد است. بنابراین می توانیم از این فرصت عالی برای افزایش درآمدمان استفاده کنیم. در ادامه به اصول نگارش یک پیام تبلیغاتی می پردازیم.

قانون اول: مشخص کنید این پیام به دست چه کسانی می رسد؟

جامعه هدفتان را مشخص کنید. می خواهید پیامتان را خانم ها بخوانند یا آقایان. مهندسین یا معلمین؟ صاحبین کسب و کار یا دانشجوها؟  این کار به شما کمک می کند هزینه های پیامک را هدر ندهید. چند روز پیش پیامک تبلیغاتی را می نوشتیم که قرار بود برای مهندسین و برق کاران شهر ارسال شود، بنابراین تصمیم گرفتیم 2 دسته پیام ارسال شود با عنوان های متفاوت. باید به این نکته توجه کنیم که شخص ابتدا چند کلمه اول پیام را می بیند و بعد تصمیم می گیرد آن را باز کند یا خیر. بنابراین برای برق کاران عزیز در خط اول نوشتیم:« خبری خوش برای برقکاران حرفه ای».

قانون  دوم:

مهمترین قانونی که باید مد نظر داشته باشید این است که پیامک تان را باید فقط برای مخاطبانی ارسال کنید که از قبل برای حضور در خبرنامه پیامکی‌تان ابراز تمایل کرده‌اند. روش صحیح انجام این کار این است که با ارسال درخواست و لینک ثبت‌نام از مشتریان بخواهید تا خودشان در خبرنامه پیامکی‌تان عضو شوند. شاید تعداد کمتری بخواهند پیامک شما را دریافت کنند اما این افراد به موضوعات و کار شما علاقمندترند و در نتیجه ارزش سرمایه گذاری بر آن ها بیشتر است.

قانون سوم: متنی حرفه ای و جذاب بنویسید

در مقاله با پیامک های تبلیغاتی قلب مشتری را هدف بگیرید  اصول اولیه  نگارش یک پیام تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دادیم. علاوه بر آن اصول، در نظر بگیرید که برای بازاریابی پیامکی ابتدا یک عنوان درست بنویسید که افراد خاصی را هدف بگیرد. مثلاً «خانم های جوان این پیام را با دقت بخوانید.»  سپس یک پیشنهاد ویژه همراه با یک محدودیت به آنها ارائه کنید. برای مثال: «خرید لوازم آرایشی با 50% تخفیف فقط تا پایان امروز» نوشتم متن پیامک اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می کنم برای این منظور فیلم کارگاه مهارت های تبلیغ نویسی را با دقت مشاهده بفرمایید و با یک پیامک حرفه ای درآمد چندین برابری ایجاد کنید.

قانون چهارم:پیامکتان را به 160 حرف محدود کنید

وقتی پیامکی طولانی و حاوی بیش از 160 کارکتر ارسال می‌کنید، شبکه‌های موبایل معمولا پیام را به صورت تکه‌های کوچک‌ 160 حرفی در می‌آورند. این پیام‌ها قبل از رسیدن به مخاطب مجددا به یکدیگر متصل می‌شوند اما این اتفاق همیشه بدون مشکل اتفاق نمی‌افتد. برخی شبکه‌ها از ارسال یا دریافت چنین پیام‌هایی خودداری می‌کنند. در نتیجه ممکن است مخاطبانتان نتوانند پیام را به صورت کامل دریافت کنند یا پیامک‌هایی نامرتب و تکه‌تکه شده‌ای را دریافت کنند؛ در هر دو صورت، پیام تبلیغاتی‌تان به مخاطب انتقال پیدا نمی‌کند.

علاوه بر این، پیامک باید کوتاه باشد. پیام‌های طولانی حوصله مخاطب را سر می‌برد و نمی‌توانند ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کنند.

قانون پنجم: زمان رمز موفقیت پیامک شماست.

تصور کنید درست هنگام شام پیامکی از فست‌فود شهرتان دریافت کنید که خبر از تخفیف 30 درصدی پیتزای مورد علاقه‌‌تان بدهد. یا خانم ها نزدیک به اعیاد و مراسم ها پیامکی دریافت کنند که مربوط به تخفیف خدمات یک سالن زیبایی است. قطعاً این پیام ها نتایج بهتری دارند. هرگز با ارسال پیامک های پی در پی برای مخاطبین ایجاد مزاحمت نکنید. پس برای ارسال پیامک هایتان برنامه ای مشخص داشته باشید.

قانون ششم: اطلاعات تماستان را ثبت کنید.

با توجه به اینکه محدودیت هایی برای ارسال پیامک وجود دارد بهتر است  لینک سایت ، اینستاگرام و یا شماره تماستان را در پیام ثبت کنید و از مخاطب بخواهید برای اطلاعات بیشتر با شما در تماس باشند.

در این مقاله با روش درست و اصولی پیام های تبلیفاتی آشنا شدیم.  اکنون می توانیم بازاریابی پیامکی را به‌ عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود به‌کار بگیریم و با بررسی مدوام آن، تاثیری که روی کسب‌وکارمان می‌ گذارد ارزیابی کنیم.

 

شماره واتساپ ما : 09115704185

 

آدرس اینستاگرام ما :  https://www.instagram.com/pashamarketing.ir/?hl=en 

 

 

0 نظرات

ارسال نظر